Sunday, April 15, 2007

Lovsang til oppbyggelse og oppmuntring



Lovsang. Sanger til ære for vår Gud, musikk laget til Jesus som en takk for det Han gjorde for oss. Jeg tenker at troen er enkel, men ofte gjør vi den merkelig komplisert. (jeg er særlig flink på det...) Men med lovsang kan jeg forenkle det hele da musikken gjør noe med følelsene mine og får meg ned på kne fortere enn noen preken. Lovsang hjelper meg til å forstå hva Gud vil med oss, den gir oss noe fra Han. Alle kan forstå en sang selv om den er på et annet språk eller det går så fort at vi ikke forstår ordene. Musikk er enkelt og for alle. Musikken er for og av Den Hellige Ånd.


Ære være Gud i det høyeste og fred på jorden blant mennesker som har Guds velbehag.


hvilke sanger synger dere til glede og ære for Ham? Er lovsang viktig i deres kristne liv? Noen som ikke er kristne, men likevel liker lovsang? hvorfor?

Jeg har mange jeg er glad i og alle kan ikke tas med, men her er noen utdrag.


Everyday med Hillsongs


To The Ends Of The Earth med Hillsongs


Glory in the highest med Ungfila


Majesty (Here I am) med Delirious


Did you feel the mountains tremble med Delirious


Lord You have my heart med Delirious



Det fins mange vakre, norske salmer også for ikke å nevne hvor mye bra gospel som fins der ute. Men som sagt, jeg hadde ikke hele kvelden.. Men list gjerne opp dine favoritter i din tilbedelse av den Hellige treenighet!!

6 comments:

Klaus said...

hillsong - shout to the lord

carman - awesome god (mange andre som har den også, men hans tar litt av;))

ungfila - all because of you, ære,
gjort meg glad. ungfila rocks!

michael w. smith - healing rain

switchfoot

yes yes yes!!!
rudi myntevik har jeg ikke hørt noe av...

Iaursulëiel said...

rudi myntevik har jeg en cd av og den er fabelaktig. skal brenne den til deg jeg=)

"all because of you" is THE song!! j og ella digger den!!! ingen ungfila konsert uten den..

Anonymous said...

amen! utrolig bra med lovsang altså... synger i lovsangssteam.

Ella said...

ære være Gud i det høyeste, som var og er og som skal komme. Ære være Gud i det høyeste, som rår til evig tid!

Ella said...

venter stadig på neste bilde i serien? skal du ikke legge det ut snart?

Iaursulëiel said...

Skal bare ligge en uke på Riksen og sånt først. Så skal j legge ut bildet.