Thursday, December 6, 2007

Stilbytte...


I dag er dagen. Dagen som jeg og min ene samboer, Marte, har ventet alt for lenge på. Egentlig har vi ikke ventet, vi har utsatt det hele i ren og skjær frykt. Men i natt bestemte jeg meg for at i dag er den rette dagen til å gjennomføre seansen. Jeg har mulighet til å gjemme meg bort på lesesalen og det er få folk på MF grunnet eksamens tid. Marte skal bare på jobb og kan gjemme seg bort på kontoret sitt i kjelleren. Det eneste vi må gjennom er reise til og fra jobb/skole, men det kan vi saktens klare begge to.

Det er tid for stilbytte!

Vi har i utgangspunktet to klin forskjellige klesstiler. Da snakker vi om forskjellige på hver vår side av mote skalaen. Marte har en mer avslappet, syr-gjerne-klær-som-jeg-har-kjøpt-på-loppemarkedet/fretex-stil med en anelse kul, rød tråd og som spiller på hennes kunstneriske og musikalske evner. Jeg har, vel, en ganske damete-digger-ringenes herre/keltisk/alvisk-og-bøker-og-for-at-noe-skal-matche-må-fargen-gå-igjen-tre-ganger-stil. Noen sier jeg liker å pynte meg, andre mener jeg er litt for opptatt av mote. Det er ikke Marte og hun har alltid gått andre vei enn det moten tilsier. I tillegg digger hun 60-, 70- og 80-tallet, noe som viser seg både på klesstil og interiør på rommet hennes. Jeg følger ikke slavisk moten, men følger like med på hva som skjer på catwalken hvert semester for å ta ut små detaljer jeg selv kan dra nytte av i min opprinnelige klesstil.

Uansett; her er stilene våre på hverandre=)

Marte poserer
Oooh.. lekker bak!

Jeg føler meg som en avslappet slask.



Bak ja..



Det skulle være gjennomført helt ut til ytterklærne:

Så da får vi se hva dagen bringer.. Føler meg litt lost her jeg sitter på lesesalen på MF, men det er litt digge klær å gå i faktisk. Lurer på åssen Marte har det??

Noen andre som har byttet klesstil med venninner noen gang?

3 comments:

Anonymous said...

dere har det jo artig sammen!!Jeg tror jeg gjorde det samme på barneskolen... tror ikke det var helt det samme..!! men det hørtes arti ut! tror jeg ville likt meg mest med mine egne klær nå! stort sett!! Men lykke til, moro å høre om det!!!
big hugs!

Catti said...

ikkje gjort det nei, nesten bare hatt kamerater, så det har ikkje vært heilt naturlig å byttelåne klær med di.

inaelise said...

Det der så moro ut :)