Wednesday, September 12, 2007

Og de unge tapte..


Så var resultatet klart.

Det ble IKKE fast plass i kommunestyret i Lier.

Jeg (forbigått av tredjemann på listen, Brynhild Heitmann, min dyktige partikollega) og Sara i SV/SU ble valgt inn som vara, og i følge listene kan jeg bare se at Arbeiderpartiet og Rød valgallianse som har fått inn en ungdom på fast plass. Igjen vil Lier ungdommen bli lite representert i kommunestyret og igjen vil de få mindre gjennomslag for sine saker i forhold til andre. Det er skuffende i år 2007..
Også Buskerud Fylke går glipp av en flott ungdomskandidat. Kristian Hammervik ble dessverre bare 2. vara..

Men som vara har jeg likevel en mulighet til å få en plass i et av utvalgene. Det skal og vil jeg kjempe for. For hele meningen med å få komme inn i kommunestyret var å få mulighet til å gjøre noe i Lier Kommune som kan gjøre stedet til et bedre sted å bo! Og da skal ikke et valgtap stoppe meg! Det er bare å jobbe på..

Ellers vil jeg bare gi masse gratulasjoner til de KrFU`erne som har klart å kjempe seg inn i kommune- og fylkesstyrer rundt omkring i vårt langstrakte land. Dere er knall flinke=)

Og til alle dere som har det som meg akkurat nå, stå på! Vi kommer sterkere tilbake neste gang..

4 comments:

Ella said...

Der gikk Lier glipp av en bra politiker. Men det er bra at du ikke gir opp, du har fotsatt mulighet til å komme med saker og jobbe med gruppa.

Iaursulëiel said...

Jepp, ser ut til at jeg jeg får sitte i miljøutvalget og må steppe inn for Trond da han også er i fylkesstyret. Så nå ser det litt mer positivt ut likevel=)

Catti said...

enig med Ella her!
Kjipt det blei sånn pga misforståelser. du fortjente bedre enn det.

Anonymous said...

Du fortjente å komme inn i kommunestyret og Lier hadde fortjent å ha deg der! Du må huske at dette ikke er et resultat som gjenspeiler din innsats eller talent. Det er de små tingene som avgjør et valg og de fleste av dem får vi gjort heller lite med...

Jeg er stolt av deg for den stå-på-viljen du har, den innsatsen du har lagt ned og ikke minst lysten til å fortsette videre! Jeg har vært vara i fire år og man kan få gjort litt da også!