Tuesday, September 11, 2007

Den nervepirrende tilstand...


jeg sitter nå på en av dataene på biblioteket på MF og prøver å konsentrere meg om å skrive en bokrapport. Men det er jammen ikke lett for kommunevalget 2007 er ennå ikke i havn. Siden mars har jeg stått som andrekandidat til kommunestyret i Lier for KrF. I et halvt år har jeg sett navnet mitt med en stjerne ved siden av, altså jeg har hele tiden vært kuliminert, og nesten tatt det for gitt at jeg ikke skulle komme inn i kommunestyret. Hvor feil kan man ta..


Lier KrF har nemlig fått to inn i kommunestyret, men det jeg ikke har sjekket er at min partikollega på tredje plass, Brynhild Heitmann, også er kuliminert. Og akkurat nå, før siste kontroll telling, ligger hun ti kulimineringer foran meg. Alt kan liksom skje i løpet av den neste timen, enten er jeg inne eller ikke.


blir dette pangstarten for meg som "orntli" politiker på vei inn på Stortinget, eller blir det fire år uten mulighet til å direkte ha mulighet til å påvirke hva som skal skje på lokalpolitisk nivå i min kommune?


At lokalpolitikken kunne være så spennende og nervepirrende visste jeg ikke. Det blir med masse sommerfulger i magen jeg åpner neste melding fra Trond, førstemann på listen som er allerede er sikret plass og som får beskjed når opptellingen er helt ferdig...


Oppdateringer kommer..

1 comment:

Cecy said...

Hei! Og takk ska du ha! Eg va litt frustrert når eg skreiv d, hadde nettopp snakka me ei som va "spysyk av valget". Mene, ja, eg står på Sandnes KrF si lista. Men me vett ikkje kem som e komt inn ennå. Forstod d sånn at d va någe kluss me fintellingen, d va visst folk som hadde bretta stemmeseddelen mange ganger, då blei d vanskelig å lesa elektronisk. Håbe me får veda d idag. Catti står på listå, ei i Sandnes KrFU og ei i fylkesstyret. Håbe bare me får inn unge nå.
Du då? Fornøyd me valget i din kommune?